Dagen starter med det længe planlagte møde med Adrian, Tina og Kasper.
Kursusgruppens deltagere har brugt mange tanker på hvorledes og hvorfor dette forløb har kørt skævt fra starten. En deltager har valgt at stoppe og komme på et senere førløb.
Nogenlunde konstruktiv dialog, hvor "vasketøjet" blev luftet.
Forløbets indhold, studie- og undervisningsdage syntes jeg personligt Metropol har sammensat godt.
Der har bare manglet tid til både refleksion og udvikling/afprøvning/opfølgning på planlagte opgaver. Øvrige opgaver i hverdagen og mangelfuld planlægning (læs for lidt tid). I følge oplægget fra UVM og andre svarer forløbet til en arbejdsbelastning på minimum 33 dage - her har vi fået 17 + lidt tid, hvis der har været plads. Har personligt aftalt, "at jeg har behov for tid i hverdagen" (8 - 16) for at skrive blog, samle op og forberede mig til forløbet, så mine ønsker er til dels blevet imødekommet. Så jeg har kun brugt 2 dage i "min fritid" for primært at skive på eksamensopgave.
Hvorfor skive på bloggen
Hele ideen med bloggen (e-portfolien) har været at få skrevet teori, refleksioner og vist eksempler på hvordan vi har afprøvet diverse IT-værktøjer som en løbende process. Jeg har dog måtte afklare med mig selv, at prioritere at skrive blog og ikke afprøve.
Dette giver klart den fordel, at når eksamensopgaven skal skrives kan der direkte kopieres egen ideer og refleksioner direkte ind. Det løbende skribleri giver klart en kæmpe gevinst nu - andre har desværre ikke fået skrevet så meget undervejs og bliver ramt af et større arbejdspres nu.
Resten af dagen blev brugt på at kigge/tænke opgave og forberede næste undervisningsgang.
Har besluttet, at det skal være en kort dag.
Etiketter
- 5 perspektiver på digital teknologi og undervisning
- afsluningsopgaven
- artefakter
- biopsykologisk
- Bjarne Wahlgren
- blog
- didaktik
- differentiering
- digitale habitater
- e-didaktisk model
- e-potfolie
- Eksamen
- eksamensopgaven
- erfaringsbaseret læring
- Flipped classroom
- generel transfer. Brinkerhoff
- god læring
- Hiim og Hippe
- holistisk
- Hvorfor skrive på bloggen
- Illeris
- industrisamfundet
- John Biggs
- Kolb
- Lars Johnsen
- Læringsplatforme
- læringsteori
- NCK
- Nina Bonderrup Dohn
- planlægningsfasen
- praksisfællesskaber
- Praksisrummet
- psykologisk
- pædagogisk
- QR
- QR-koder
- specifik transfer
- svendeprøven
- TPACK
- Transfer
- Undervisningsdifferentiering
- videnssamfundet
- video
- værkstedet
- web 2.0
- Wenger
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
6. undervisningsdag, 17. november
E-læring og læringsplatforme er dagens emner. Oplægget giver god mening, vi ser på forskellige modeller. Dagens opgave er, at designe et n...
-
Charlotte (skolens læsevejleder) giver ideer og værktøjer til konstruktiv læsning Det er vigtigt, at der hurtigt skabes et overblik...
-
Transfer og samarbejde på tværs Dagens emner bliver styret af Rene, der med sine oplæg fik en god dialog igang på holdlet - transfer er vig...
-
E-læring og læringsplatforme er dagens emner. Oplægget giver god mening, vi ser på forskellige modeller. Dagens opgave er, at designe et n...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar