Vejledningsdag
Jeg har set frem til dagen, hvor der vil komme eksempler og information om dels vejledningsprocessen og dels "afsluningsopgaven"
Både Hanne og Rene er mødet op, da Metropol har delt deltagerne i 2 grupper, som de hver især skal være vejledere for.
Dagens første information er lidt øv - en af kursusdeltagerne har valgt at stoppe på forløbet, primært grundet øvrige arbejdsopgaver som har medført fravær fra både kursus- og studiedage.
Alt det formelle om opgave og eksamen bliver gennemgået. Der er meget dialog om indhold af opgaven, det praktiske om resten af forløbet og selvfølgelig eksamen. Det er beroligende at få klarhed og præcisering samt set et eksempel på en opgaveløsning.
Efter frokost skal vi hver især skitsere ideer til vores projekt på plancher. Efterfølgende er der dialog med de øvrige deltagere samt de 2 vejledere. Ideer bliver delt og der kommer konkrete forslag til læringsteori og didaktiske overvejelser for opgave samt struktur.
Måske lidt rodet måske, men sådan tror jeg også mit hoved er indvendigt lige nu 😉
Dagen slutter med vejledning både gruppevis og individuelt, hvis der er behov.
Har en god snak med Rene, som hjælper med at afgrænse min ideer. Har tidligere sendt 4 sider til ham, som han har givet feedback på både plus og minus.
Min "afslutningsopgave" bliver med fokus på tranfer og differentiering - passer fint med mine overvejelser om "god læring"
Så nu kan begynde at sammenskrive min opgave - det bliver nok svært at holde fokus, da der simpelthen er for mange spændende hjørner i dette forløb
Etiketter
- 5 perspektiver på digital teknologi og undervisning
- afsluningsopgaven
- artefakter
- biopsykologisk
- Bjarne Wahlgren
- blog
- didaktik
- differentiering
- digitale habitater
- e-didaktisk model
- e-potfolie
- Eksamen
- eksamensopgaven
- erfaringsbaseret læring
- Flipped classroom
- generel transfer. Brinkerhoff
- god læring
- Hiim og Hippe
- holistisk
- Hvorfor skrive på bloggen
- Illeris
- industrisamfundet
- John Biggs
- Kolb
- Lars Johnsen
- Læringsplatforme
- læringsteori
- NCK
- Nina Bonderrup Dohn
- planlægningsfasen
- praksisfællesskaber
- Praksisrummet
- psykologisk
- pædagogisk
- QR
- QR-koder
- specifik transfer
- svendeprøven
- TPACK
- Transfer
- Undervisningsdifferentiering
- videnssamfundet
- video
- værkstedet
- web 2.0
- Wenger
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
6. undervisningsdag, 17. november
E-læring og læringsplatforme er dagens emner. Oplægget giver god mening, vi ser på forskellige modeller. Dagens opgave er, at designe et n...
-
Charlotte (skolens læsevejleder) giver ideer og værktøjer til konstruktiv læsning Det er vigtigt, at der hurtigt skabes et overblik...
-
Transfer og samarbejde på tværs Dagens emner bliver styret af Rene, der med sine oplæg fik en god dialog igang på holdlet - transfer er vig...
-
E-læring og læringsplatforme er dagens emner. Oplægget giver god mening, vi ser på forskellige modeller. Dagens opgave er, at designe et n...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar